Sirkelslag 2021 Sirkelslag 2021

Sirkelslag Young “Wat zou jij doen?” – terugblik

Ook dit jaar streden vrijdagavond 28 mei diverse tieners (16!) vanuit PKN Rotterdam Noordrand weer in groepen met elkaar in het spannende spel Sirkelslag Young.

Met de vraag ‘Wat zou jij doen’ werden de tieners uitgedaagd met opdrachten van Johannes de Doper, vanuit de gevangenis waar Herodes hem had vastgezet.
De opdrachten varieerden van het maken van een TikTok-filmpje van 30 seconden waarin het geboorteverhaal van Johannes in beeld gebracht werd, liefst dik aangezet zoals dat met verhalen van bijzondere figuren gaat; tot en met het alleen met je knieën vervoeren van een sinaasappel in het spel ‘knikkende knieën’.

We konden terecht in de Fonteinkerk, waar twee teams uit de hele Noordrand vol vuur de strijd met elkaar en honderden groepen door heel Nederland aangingen.
Met grote dank aan JOP, de jongerenorganisatie van de Protestantse Kerk, die dit spel geheel corona-proof heeft mogelijk gemaakt. En aan alle deelnemers en begeleidende vrijwilligers natuurlijk!

Bijgaand een kleine beeldimpressie:

Nieuwsgierig?
Doe volgend jaar mee (waarschijnlijk februari 2022), of kijk ook eens op
Sirkelslag Young - een feestje in de kerk.