Kerkbalans 2019

Dus: doe ook mee en geef voor uw kerk. Immers zonder de bijdrage van ons allemaal is het niet mogelijk om gemeente te zijn zoals we nu zijn. We vieren en herdenken in gebouwen, in deze tijd het liefst ook met de kachel aan en zonder lekkend dak. We luisteren naar de dominee en willen ook graag dat de dominee pastorale zorg biedt, gespreksgroepen leidt en zich  diaconaal ontplooit. En het kerkblad mag niet te duur zijn en het orgel moet goed klinken en de ledenadministratie moet op orde zijn en we willen ook een bijdrage leveren aan de wereld en…..en…. en….
Dat moet allemaal betaald worden uit de bijdrages van ons samen. Wij als gemeenteleden willen graag gebruik maken van de gebouwen en geïnspireerd worden door de dominee. En dat kost geld.

De kerk heeft geen vaste contributie. Kun je veel bijdragen, dan draag je veel bij. Kun je niet veel bijdragen, dan draag je minder bij. Op die manier dragen de sterkste schouders de zwaarste lasten. Een richting is 3% van je nettoloon, dus ontvang je € 1.000 per maand op je bank, dan draag je € 30 per maand bij. Ontvang je € 5.000 per maand, dan draag je € 150 per maand bij. Maar zoals gezegd: er is geen vaste bijdrage, dus elke bijdrage is van harte welkom. Hopelijk is dat samen voldoende om de kosten van kerkzijn te kunnen betalen.