Noodhulp voor slachtoffers Iada (Z O Afrika) Noodhulp voor slachtoffers Iada (Z O Afrika)
De diaconie roept u op om mee te doen:
Op 15 maart 2019 raasde cycloon Idai over Mozambique, Malawi en Zimbabwe. Het zorgde daar voor enorme overstromingen en grote ravage. Zeker 3 miljoen mensen zijn getroffen, meer dan 500.000 mensen zijn dakloos geraakt. In Mozambique wonen 1,7 miljoen mensen in het getroffen gebied en in buurland Malawi 920.000 mensen. De wervelstorm ging gepaard met golven van 6 meter hoogte. Het zwaarst getroffenen zijn mensen in afgelegen gebieden. Zij hebben dringend behoefte aan voedsel, water, kleding, onderdak en medicijnen. Kerk in Actie is noodhulp gestart via het internationale kerkelijk netwerk. Uw steun is zeer hard nodig!

Geef ook via onze kerkwinkel of kerkgeldapp.